viikottain%20logo.jpg

Pitää itsekin välillä ankarasti miettiä, mitä näistä sanoista saan aikaan. Olen näet kesällä tehnyt varmaan neljäksi vuodeksi sanalistat valmiiksi. Silloin sain sanoja saaliiksi yllinkyllin.

mets%C3%A4marjakori.jpg

Tämän vuoden marjasaalis jäi laihaksi. Hilloja ei soilla ollut. Mustikat olivat pieniä kuivuuden ja kuumuuden takia, joten ne ostettiin torilta etelämpää. Mansikoita en saa enää syödä allergian takia ja meidän seutumme ainoa mansikanviljelijäkin lopetti työnsä.

Puolukat olivat pieniä, mutta onneksi on varrellinen poimuri ja sain poimittua talven survosmarjat. Karpalot jäivät melkein kaikki suolle, kun lumi tuli aikaisin valtavana vyörynä.

Pihlajanmarjat olivat ainoat, joita oli kaikille yli tarpeen. Suurin osahan ihmisistä ei edes käytä niitä hyväkseen. Minä poimin ja tein mehuksi, jotta saan puuroainesta.

Tänäkin aamuna keitin puuroni pihlajanmarjamehuun. Että sellaisia olivat marjasaaliini.

sienikori.jpg

Se minua harmittaa, etten tunne sieniä, koska niistä saisi valtavia saaliita melkein joka syksy.

Olen nyt yrittänyt päästä eroon hirvenlihasta, jota serkkuni minulle toi, jakoi omaa saalistaan. Mutta täytyy sanoa, että poronliha vie voiton miljoona-nolla! Joku siinä hirvenlihan maussa on sellaista, etten tykkää. Joten minulle on turha tarjota hirvenlihasaalista enää ikinä!!!!

Surullisena olen koko vuoden saanut seurata petolintuja, jotka saalistavat pikkulintuja pihoista. Myyräkanta on melkein nollassa (minun onnekseni, kun niitä inhoan), mutta se tarkoittaa sitä, ettei pedoilla ole ruokaa ja ne syövät sitten lintuja. Pariin vuoteen en siis ole pikkulintuja pihallani ruokkinut, sillä sehän on kuin avoin ruokapöytä petolinnuille. Sen kuin valitsee.

viissataset.jpg

Tämän kuun rahanmetsästys oli kehnoa. Saaliina yksi oikein ja Eurojackpot-miljoonat sai joku muu. :(

Parempi onni seuraavalla kerralla euroja saalistettaessa. :)

RPnimikirjoitus.jpg