viikottain%20logo.jpg

Minulle on yhdentekevää, mitä muut minusta ajattelevat. Minä olen minä ja teen kuten haluan. Tämä on minun elämääni, eikä kukaan muu voi sitä puolestani elää. Jokainen voi itsekin tehdä niin, että elää omannäköistään elämää. Monet eivät vain uskalla, kun kokevat yhteisön, suvun tms. paineet niskassaan.

rokotuspiikki.jpg

Se ei puolestaan ole yhdentekevää, että tämä maa on ihan sekaisin rokottamattomien takia. Kuinka jotkut hoitajat kehtaavatkin sanoa, että he eivät ota rokotusta, koska maassa on yksilönvapaus! Että heidän oikeuksiaan, päättää itse, loukataan, jos vaaditaan rokotus, jotta he voisivat tehdä töitään vanhusten ja sairaiden parissa. Heilläkö on mielestään oikeus tartuttaa sairaita ja heikkoja? Johan se nähtiin, kun hoitaja tartutti vanhainkodissa asiakkaitaan ja heistä 14 kuoli. Oliko se oikein? Saako sellainen jatkua? Silloin ei ehkä vielä oltu tarpeeksi varovaisia, mutta nyt asioista jo tiedetään. En minä halua hoitajakseni rokottamatonta, enkä toivo kenenkään muunkaan joutuvan heidän altistuttamakseen. Kai meillä on oikeus vaatia terveitä hoitajia hoitamaan meitä?

Ja jos nyt vedetään hätäjarrusta, kaikki on vain ja ainoastaan rokottamattomien syytä. He hangoittelevat vastaan ja sairastuvat nyt, kuten tiedettiinkin. Mutta itse he ovat sairastumisensa valinneet. Miksi muiden oikeus kulkea vapaasti (toki maskein, turvavälein, käsidesein ja koronapassilla) rajoitetaan noiden tottelemattomien takia, joiden mielestä on yhdentekevää, vaikka muut kärsivät heidän takiaan?

Kyllä tässä kaipaa Kekkosta, joka jyrähti, jos jotain vastaavaa tapahtui ja jolla oli valtaa tehdäkin jotain, eikä vain toivoa, kuten nykyinen pääministeri tekee. Ja nykyinen presidenttihän ei voi tehdä mitään, kun häneltä on viety valta eduskunnalle.

Ei siis ole sekään yhdentekevää, ketä äänestää vaaleissa. Eikä jätä äänestämättä......

RPnimikirjoitus.jpg