Eilen sain luettua loppuun 1.088-sivuisen kirjan. Viikolla vien sen takaisin kirjastoon ja lainaan seuraavan osan. Siinä onkin (kääks!) 1.320 sivua!

Varasin 06.03. kirjan Naiset, jotka maalasivat taivaan ja odotin saavani sen viikolla lainaan, vaan eipä sitä näkynyt koko lainaushistoriassani. Otin yhteyttä kirjastoon ja nyt minut on laitettu listan hännille, vaikka olin eka, joka sitä kysyi ja varasi. ;(

Ja koska lukeminen loppui, kaivoin puikot ja langan esiin ja aloitin itselleni kotisukkia.

IMG_0001.jpg

Eilen tein lohikuutiopussissa olleella ohjeella kalakeittoa (ilman kapriksia), mutta kuvan tarkoitus on kysyä, mikä on tuon Arabian lautasen nimi? Yleensähän ne ovat naistennimisiä. Etsin nimeä Astiataivaasta, Design museon sivuilta, Tori.fi:stä ja google-kuvahaulla, mutten löytänyt. Minulla on niitä kaksi (kirppikseltä ostamaani) ja käytän niitä koko ajan. Pohjassa on kruunuleima ja numeroiden perusteella tehty toukokuussa 1962.
En ymmärrä, miksi astioita pitäisi kerätä kaappeihin näytille, kun ne on tarkoitettu käytettäviksi. Minulla on montakin Arabian lautasta jokapäiväisessä käytössä, vaikka osa niistä on Mummilastani ja tosivanhoja.

Joskus joku ihmetteli ikkunalaudallani olevaa ambranväristä Arpa on heitetty-pulloa/maljakkoa. En minä pidä sitä niin arvokkaana, ettenkö voisi siinä kukkia pitää. :) Käyttöön sekin on tehty. Sain sen joskus joululahjaksi. Ei minulla muutoin sen väristä olisikaan.

Kun muutin tähän asuntoon, eikä minulla ole kiviporaa, jäivät kaikki hyllyt, taulut ja muut laittamatta seinille. Nyt olen nakutellut koukkuja makkarin tyhjälle seinälle ja laittanut sinne tauluja. Mutta koska kaipaan käkikelloni ääniä, enkä vieläkään ole saanut ketään kiviporallista miestä tai naista käymään kylässä, laitoin käkikelloni olohuoneen ja eteisen välisen oviaukon karmiin. Siinä on joskus 60-luvulla ollut lasiset pariovet, mutta ei täällä ole enää kuin yksi huoneitten välinen ovi eli makkariin.

IMG_0001.jpg

Laitoin kellon oikeaan aikaan eli normaaliaikaan, jossa kaikki kelloni ovat aina (minulle ei EU:n kissankelloaika käy!!!) ja hyvin se käy ajassa, vaikka on hiukan vanhempi kuin minä. ;) Laitoin huonekaluhuopaa sen taustalle, etteivät naapurit häiriinny.

Nyt jatkan Suuren hirvivaelluksen seuraamista ja kutomista.
 

pinkkiruusu.jpg

RPnimikirjoitus.jpg