viikottain%20logo.jpg

En halua pitkästyttää Teitä kaikilla niillä sairausdiagnooseilla, jotka olen saanut. Syövästä alkaen.

Nyt on kyse aivan muusta.

En kerro edes siitä, kuinka minua vaivaa välillä lorvikatarri tai laiskamato. Ne on helppo diagnosoida. Niinä päivinä ei tule tehdyksi yhtään mitään, mutta suon sen itselleni. Toisin kuin ennen. Olen opetellut vain olemaan.

Minua vaivaavat varsin vakavat vaivat: neuloosi ja virkkoosi. Ja ihan itse olen ne diagnosoinut. Siihen ei lääkäriä tarvita. :)

Ilmankos joka paikka on täynnä lankoja, puikkoja ja koukkuja. Olkkarin pöytäkin on naamioitu. Sen päällä on liina, joka peittää reunat niin hyvin, ettei kukaan heti huomaa, että siellä on monta laatikollista ja korillista lankoja. Työtuolini toisella puolen on iso säkki, jossa on lankoja. Makuuhuoneessa on pajuarkku täynnään lankoja, ompelupöydän alla on monta laatikollista lankoja ja onpa niitä keskellä lattiaakin. Pitäähän sitä olla valinnanvaraa. ;)

Ostin aikoinaan kirpparilta kirjasarjan,  Mary Oljen Kauneimmat käsityöt, ja se on plarattu hiirenkorville, kun etsin apuja milloin mihinkin pulmaan. Tai ohjetta.

Aiemmin tein mielelläni pöytäliinoja virkaten, mutta nykyään se on jäänyt tosi vähälle huomiolle. Monta eri väristä Kotiväki-lankakerää on käyttämättä. Ja hyllyllä on metrinen kasa käsityö- ja virkkauslehtiä sekä lehtileikkeitä, joissa on mitä kauneimpia pöytäliinoja, pitsejä, vaatteita, peittoja, mattoja tai verhoja.

Käsilleni sopii parhaiten sukkien kutominen. Virkkaaminen käy voimille, mutta täytyy sitäkin taitoa pitää yllä.

Odotan, milloin minuun iskee islanninneulekuume.... Syyskuussa alkavat ystäväpiirin neuletapaamiset ja voi olla, että alan opetella jo olemassa olevilla langoilla niitä kuvioita. Olen aina halunnut tehdä sen revontulikuvioisen norjalais(?)neuleen. Mutta sitä tuskin yritän tehdä. Strömsö-mallikin on helpompi.

RPnimikirjoitus.jpg