...kun se leikkii. No, olenhan minäkin jonkun lapsi, joten kai se koskee minuakin. ;)

Monena päivänä olen kantanut keitettyä vettä maitopurkeissa kuistille jäätymään ja talon takanurkalla olen jo aloittanut jäätiilien muuraamisen puoliavoimeksi seinämäksi. Tänä vuonna en laita tiiliä pystyasentoon, enkä kätke mitään niiden sisälle, vaan laitan ne lappeelleen maahan. Tulee kestävämpi seinäke. Ja koska se on takapihalla, se ei keväällä sula niin pian.

Äsken olin ulkona pari tuntia ja nyt on seitsemäs kerros jäätiiliä menossa. Ja minulla on punaiset posket. :)

Ei minun pitänyt laittaa värjättyä vettäkään jäätymään, mutta laitoin kumminkin. Teen niistä pienen  "mosaiikki-ikkunan". Kun seinäke on muurattu valmiiksi, laitan sen sisäpuolelle väriävaihtavan valopalloketjun ja katson, mikä on kaunein tai sitten annan sen vaihtaa koko ajan väriään. Täytyy ensin katsoa, miltä se valmiina näyttää.

Olen koko vuoden säästänyt kaikki litran maitopurkit. Nyt on menossa kaksi viimeistä säkillistä niistä, joten seinä kasvaa koko ajan. Taisin tehdä kivijalasta liian lyhyen.... Mutta onneksi sitä voi jatkaa. :)))

P2080009.jpg?1454964111

(tässä viime talven jäätiiliseinä)

ruusutjaperhonen.jpg

RPnimikirjoitus.jpg